Без значение с каква дейност се занимава една фирма, рекламата е основна предпоставка за успешен бизнес. За да бъде популяризиран даден бранд, то е необходимо да се приложат различни маркетинг стратегии. Множество фирми избягват да се впускат в допълнителни инвестиции, които не са задължителни (поне на пръв поглед), като фирмените рекламни артикули, при изграждането на техния бранд. И от тук следва въпросът: лукс или необходимост е инвестирането в брандиране на фирмени артикули? Само за имидж ли го правим или има и други ползи за бизнеса ни?
Произходът на брандинга може да бъде проследен още от древни времена, когато майсторите често слагали свои индивидуални търговски марки върху своята продукция. Още от тогава умелият търговец е видял смисъла на идентифицирането на неговия продукт като такъв. В по-развитите икономически страни, в свят на многобройна конкуренция, рекламата се е наложила под различни форми от където идва нуждата за отличаване от конкурентите. Една от успешните маркетинг стратегии е именно разпространението на брандирани фирмени артикули.
Рекламните артикули са „новите“ визитни картички в бизнес отношенията. Замислете се колко често сте получавали визитка, която се прибира някъде, а след това не можете да я откриете и дори не се сещате за името на въпросната фирма, която са Ви препоръчали. Една брандирана химикалка, чаша или ключодържател е по-вероятно да запазите, защото имат приложение в ежедневието, особено когато изборът на рекламен артикул е по-оригинален като държач за телефон или GPS тракер. Точно това е идеята на фирмените артикули – да оставят следа в взаимоотношенията с настоящи или потенциални клиенти.
В последно време у нас също се наблюдава тенденцията все повече да се инвестира в печат върху рекламни артикули, най-вече това са големите корпорации, които наследяват традициите в бизнеса от майките си, опериращи в улегнали пазари с традиции. Нашият съвет е: дори и да сте фирма с малък бизнес, да предвидите в маркетинг плана за годината поръчка на поне един вид рекламни фирмени артикули. По този повод бихме искали да Ви запознаем с едно проучване, което онагледява казаното до тук с конкретни примери.
Проучване на PPAI – доверен лидер в индустрията за промоционални продукти в САЩ
- 8 от 10 потребители имат от 1 до 10 промоционални продукта.
- 6 от всеки 10 потребители, притежаващи рекламен артикул, разполагат с него до две години.
- 85% от хората, правят бизнес с рекламодателя след получаване на промоционална стока.
- 31% от потребителите притежават рекламна торба.
- 89% от потребителите могат да си спомнят рекламодателя дори две години след получаването на промоционален продукт.
- 63% от потребителите раздават своите промоционални продукти, когато не са им необходими и така се получава двойно разпространение и популяризиране.
Според направеното проучване на PPAI значението на рекламните продукти за промоция на бизнеса, без значение колко голям е той, може да се измери от тези статистически данни. На множество малки компании би им било трудно да си позволят голяма рекламна кампания, която се разпространява в различните медии. Затова поръчването на промоционални продукти е много подходяща стратегия за тях защото има разнообразие от много евтини рекламни продукти за стартиращи фирми.
Рекламните материали са продуктите, които предават послания, изразяват лицето и идентичността на компанията, печелят клиенти и създават доверие..
Брандираните сувенири са необходимост, те играят ролята на основна и постоянна поддръжка на Вашите рекламни кампании. Разпознаването на марката означава, че потребителите могат да идентифицират Вашата фирма и нейните продукти или услуги незабавно, когато видят Вашето лого. Те Ви помагат да подсилите фирмената си идентичност и непрекъснато напомнят на клиентите за Вас. Ние, от екипа на Amaze-INK с удоволствие ще Ви помогнем и насочим по пътя на изграждане на Вашата визия с избор на най-подходящите рекламни материали за Вас.
Leave a reply